balik..

Posted on 5:47 AM, under

daa nak blik..
sekejap jer kat umah.. T.T
sabor je la..

lagi sebulan jer nak hbis sem..
lalalalala~

edit post

Xperia™ PLAY

Posted on 1:05 AM, under

waaa Xperia™ PLAY  daa kuar daa..
stakat nie fon pling stylo ak tngok..
2 in 1 kot.. men ps bole n jdik fon bole..
mmg kalo saya dapt nie fuhh ak jdik kan mcm isteri saya daa..
jage bek2 pnyee.. belai die mnje kan die tido ngan die..
owh xperia play akan ku namekan mu tiffany.. <3
spe nk belikan ntuk saya??
saya ngan gembiranye menerima..
n saya syang kamoo yg mmberikannye.. <3 
p.s. this will be on my wish list.. ngehehe~
 

edit post

APRIL'S FOOL!

Posted on 9:45 AM, under

mse kite kecik2 dlu bile dtang jer 1 april semua precautioness mngkat..
bile jlan jer tngok kiri knan.. 
bile nak dok cek lu krusi tue kalo ade gam ke pape ker..
fuhh mmg berjage2 btol ari tue..
mklum la tkut trkne april fool time ari tu..


tpi tu time mse kite kecek2 lu.. skrang daa bsar daa tahu daa ape yg di sbalik april fool nie..
mse kte kecik dlu mne la kite taw psal sume nie.. juz fkir nk sronok jer(sbnarnye sme jer skrang nie)..
tpi sbnarnye ade kesah sblik hri perbodohan april nie..
pada stu ktika dlu.. sang kancil dan sang buaya..
eh slah port plak.. x nie nk citer nie kesah brmula nye april fool nie sbnarnye dri sepanyol yg mnang world taun lpas tue..
kisah nye brlaku mse kejatuhan islam di bumi granada,sepanyol setelah di srang oleh tntera kristian..

sewaktu itu rkyat islam di moors sepanyol trpkse mnyorok di dlam rumah mereka dek kerana ingin mnyelamatkan diri.. tetapi tentera kristian nie bole plak x puas ati n mreka mahu mnghapuskan orng islam dri bumi sepanyol(mmg norma dorang la nie)..

maka mereka pon mmbuat helah dngan mmbuat twaran yang pnduduk islam itu bole brlayar ngan slmat brsame2 ngan brangan mereka melalui kapal di pelabuhan..

para muslimin yang risau akan kmngkinan itu sume adalah dusta pergi ke pelabuhan ntuk mngecek bhwa adakah bnar atau pon dusta sume itu..

setelah mereka brpuas ati llu mereka pon mmbuat persiapan ntuk brtolak.. pada keesokan arinye(1 april) mereka po brngkat la ke plabuhan.

time tue la golongan tntera kristian nie gi gledah n mmbakor sume rumah2 pnganut2 islam nie.. n pnganut islam trsbut tdak smpat ntuk menaiki kapal trsebut..

phak kristian kmudiannye mnyeran kaum2 muslimin itu llu mmbunuh sume kaum muslimin x kire llaki,prmpuan dan kanak2..

peristiwa brdarah itu di raikan oleh kaum2 kristian trsbut.. dan ia di pnggil april's fools day..
p.s now dat we kno the fact.. we must take tis as a lesson for us muslim..

edit post

setelah sekian lame~

Posted on 8:55 AM, under

akhirnye stelah beberape mnggu brada di perantauan akhirnye pulang juga ke tanah air yg trcnta.

but nothing to do..


p.s. got some matter to discuss.. kalo x mmg harapan la nk balik..
lalalalala~

edit post

bole x saya nak tanye sesuatu...

Posted on 8:46 AM, under


BETUL KAH...


 KALO KITE ASIK TRINGAT KAN SESEORANG TUE,
ASIK NMPAK DIE JER KAT MNE2,
SLALU JER TRPIKIR PSAL DIE,
ITU DI PNGGIL CNTA??

pliz sum1 say it isnt so!!
coz i think i'm in love..
=.=

edit post

lalalalalalala~

Posted on 8:41 AM, under

back to blogging..
thank you~

edit post

cap ayam??

Posted on 6:36 AM, under

sdang melayan huru hara.fm

jom layan sesame..
p.s. x taw nk post ape lagi.. 


edit post